zondag 11 februari 2018

Valentijnskaarten

Follow Me on Pinterest


Lieve lezeressen hier, de kop is eraf! Van dit nieuwe jaar is alweer een maand voorbij en ietsje verderop zie ik Valentijnsdag alweer lonken. Niet voor mij hoor... op mijn leeftijd richt Valentijn niet meer zoveel uit! Toch vond ik het leuk om deze kaarten te maken, want ik ken iemand, die ze graag wil hebben. Heb je helemaal niks met Valentijnsdag, zoals ik, dan kun je ook andere woorden gebruiken. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Benodigdheden kaarten
blanco kaarten aquarelpapier (A6)
potlood
liniaal
acrylbloc of plastic sheet
keukenpapier 


  • Neem een groot acrylblok (voor stempels) of een plastic sheet en kleur daar met een paar favoriete kleuren op. 
  • Spray erop met je spraybottle.
  • Leg nu je kaart met de goede kant op je blok of sheet.
  • Druk even goed aan en haal eraf.
  • Neem een 'tweede'* kaartje en dep overtollige ecoline van je blok.
  • Veeg je blok schoon met keukenpapier.
  • Dit herhaal je zo vaak als je kaartjes hebt. 
  • NB: het tweede* kaartje gebruik ik steeds opnieuw voor de restjes.







  • Hieronder de resultaten.
  • Het vierde kaartje is duidelijk anders: veel meer 'druppels'. Dit komt door het drie keer op deppen van de restjes ecoline.




  • Met een liniaal heb ik heel zacht twee hulplijnen getrokken en ook heb ik het midden aangegeven. 
  • Nu kan ik er mijn woord opschrijven... dat doe ik juist wat eronder en erboven per letter voor een speelser effect.






  • Laat de ecoline goed drogen alvorens de hulplijnen weg te stuffen.
  • Naar believen kun je de letters nog versieren door een randje of stippeltjes wit met Sakura gelly wit.
  • Soms kan een overgang in de letters van breed naar smal nog weleens wat 'houterig' verlopen. Dan gebruik ik een F.C. Artist Pitt pen zwart of een Sakura micron pigment inkt pen zwart om e.e.a. wat bij te werken.
  • Als laatste maakte ik randjes om de kaarten met de Sakura micron pigment inkt pen 0.5

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

3 opmerkingen: