vrijdag 11 augustus 2017

Commode met knuffels




Hallo allemaal,

In de baby 2017 lijn van Cottage Cutz zit een prachtige stans van de ark van Noach. Ik vind deze zo ontzettend leuk met al die kleine dieren.  Nu kun je hier natuurlijk gewoon de ark van Noach mee op een kaart maken (dat zal ik in mijn volgende blogpost  ), maar het is natuurlijk ook heel leuk om deze stans op een totaal andere manier te gebruiken.

Ik heb daarom deze keer een babykaart gemaakt in de vorm van een commode waar de knuffels lekker uit piepen.


Zo'n kaart maken lijkt misschien ingewikkeld, maar dat is het zeker niet en ik zal het stap voor stap uitleggen: 

* Je begint met een strook cardstock van 10.5 x 29.6 cm.
* Eveneens van cardstock snijd 8,7 x 2,5 cm  (de laadjes, 2x) en 4,5 x 17,4 cm (de deurtjes)
* Om de onderzijde van "kastpootjes" te voorzien heb ik gekozen voor een rectangle waves  snijmal van Aurelie. Dit geeft wat sierlijke pootjes aan de kast, maar je kunt ook gewoon een vierkante stans gebruiken of met de hand snijden. Doe dit wel voor zowel de voor als de achterkant van de kaart. Ik heb in 1 keer door beide lagen gestanst.

* De strook van 4,5 x 17,4 cm ga je nu rillen op 4,35 cm van de ene en 4,35 cm vanaf de andere kant. Je vouwt de beide uiteinden naar elkaar toe.
* het geraamte van de kast is nu klaar en je kunt gaan zorgen voor de aankleding. Ook hierin kun je variĆ«ren.  Ik heb gekozen voor een aankleding van designpapier. In mijn geval een plankendesign uit een paperpad van First Edition "Sweet Nothings"
* Daarvoor heb ik een stuk designpapier van 9,5 x 12 cm (achtergrond), 8,2 x 2 cm (laadjes, 2x )en 4x4 cm (deurtjes, 2x)
* Als je het designpapier op het cardstock hebt gelijmt is het tijd voor de knopjes. Hiervoor gebruik je brads.
* Ik heb vervolgens de laadjes met foam opgeplakt zodat er ruimte is voor de knuffels die uit de laadjes piepen.
* De deurtjes heb ik gewoon opgeplakt. Voor de binnenkant heb ik een wit stukje papier genomen en hier een mooie tekststempel van My Favorite Things opgestempeld.


* Vervolgens ben ik diertjes gaan stansen. Omdat ik ze als knuffels gebruik vond ik dat ik ze ook in "niet natuurlijke" kleuren mocht maken. Dus ik koos voor een roze nijlpaard, een okergele olifant en twee groene aapjes.

Hieronder nog wat detail foto's zodat je de diertjes wat beter kunt zien.
Omdat de diertjes uit verschillende onderdelen bestaan is het gebruik van Stick it heel handig. Stick it is dubbelzijdige plakfolie die je in elke maat kunt knippen die je wil en dus heel handig is om de kleine onderdelen te bevestigen. Wil je meer weten over Stick it klik dan even hier



Ik zal nog even de gebruikte materialen op een rijtje zetten:
Cottage Cutz Noah's ark CC-304
Aurelie rectangle waves nesting die AUCD1015
First Edition Sweet Nothings  FEPAD144
My Favorite Things Beautiful Baby LJD-35
Stick it SK-155

Ik hoop dat ik je vandaag heb kunnen inspireren om ook lekker aan de slag te gaan.
Ik vind het heel leuk als je even een reactie achterlaat als je langs geweest bent.

Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Angela zei

Wat heb je de stansenset schitterend gebruikt Aartje. Enig al die beestjes in en aan de commodela! Ook erg leuk gevonden om de tekst achter deurtjes te doen; enig!