zondag 9 april 2017

Bart!



Goede morgen allemaal!

Vandaag heb ik een babykaart voor jullie, gemaakt met een Collection Kit van EchoPark.
EchoPark heeft een aantal schitterende collecties voor babykaarten, maar ik heb deze keer gekozen voor een papierlijn waarbij je niet gelijk aan babykaarten denkt. 
Je ziet tegenwoordig steeds vaker dat men voor geboortekaarten niet meer kiest voor de traditionele pasteltinten, maar de iets hardere kleuren. Vandaar mijn keuze op de Collection Kit 'Little Man' van Echo Park.


Zoals jullie zien heb ik gelijk het thema van onze lopende challenge meegepakt.
Het thema 'driehoeken' is op meer manieren te verwerken, dan je in eerste instantie zou denken.


Voor de liefhebbers leg ik uit hoe ik de kaart gemaakt heb.
Ik ben begonnen met een passende kleur te zoeken voor mijn basiskaart. Dan is het zo geweldig dat Aurelie cardstockpakketten heeft met maar liefst 24 verschillende kleuren..... allicht dat daar een passende kleur bij zit. Ik heb het turkooise cardstock gekozen en gesneden op 14x28cm en in het midden (14cm) gerild.
Daarna heb ik uit de Collection Kit een achtergrondvel gesneden op 13,5x13,5 en bewerkt met een dye inkt (bijv. van MFT). Om het thema terug te laten komen, heb ik vervolgens uit een ander vel uit de Kit een driehoek gesneden, eveneens bewerkt met inkt en vervolgens zo op de kaart geplakt dat er weer driehoeken ontstaan op het achtergrondvel.
Daarna met een stans van MFT uit een derde vel van de Kit een rechthoek gestanst. Een maatje kleiner heb ik gebruikt om wit cardstock te stansen en daar een afbeelding en de sterren op te plakken.
Achter de afbeelding wil ik een tag schuiven met een tekst uit de Collection Kit. Uit een vierde vel uit de Kit heb ik de tag gestanst met een stans van MFT en vervolgens gemat op een afvalstukje van het turkooise cardstock.
De letters 'BART' heb ik uit de restanten van de tag geknipt en verhoogd op de afbeelding geplakt, nadat ik eerst een aantal eyelets in het witte cardstock had geslagen.
Vervolgens de afbeelding zo op de (iets grotere) rechthoek geplakt dat er weer driehoeken ontstaan en dit geheel op de kaart geplakt..... echter de bovenkant niet dichtgeplakt, omdat daar de tag achter moet.
Voor de afwerking heb ik nog een driehoek uit het overgebleven cardstock gesneden en daar ook weer wat eyelets in geslagen en deze rechtsboven in de hoek op de kaart geplakt.
In de stansenset Blueprints 13 zit een heel klein pijltje (punt is driehoek) en deze heb ik 5 keer uit het restant cardstock gestanst; 4x verhoogd op de kaart (links van de afbeelding) en 1 keer rechtstreeks op de kaart (rechtsonder). Ook nog een eyelet door de tag; daarna wat bijpassend flosstouw erdoor en klaar is de kaart. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.



Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUKC1001
Echo Park - Little Man 12x12 inch Collection Kit - LM99016
My Favorite Things 
My Favorite Things
My Favorite Things Blueprints 13

Ik hoop dat deze kaart jullie inspireert om mee te doen aan onze challenge. Deze loopt nog tot en met 1 mei..... dus alle tijd nog! Jullie kunnen je kaart onderaan DIT bericht linken.


Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Gertrude zei

Das ist aber eine wunderschöne Karte, gefällt mir sehr gut
glg Gertrude

Ellen zei

Leuk hoe je allemaal driehoeken op je kaart hebt verwerkt!

Dora zei

Stoer kaart met dat papier en afbeelding. Mooi gedaan

Aartje zei

Van zo'n kaart wordt je toch meteen vrolijk. Heel mooi Angela.
Groeten, Aartje