vrijdag 11 november 2016

Voetballer

Hallo allemaal,

Het assortiment van Craftliners is de afgelopen maanden flink uitgebreid. Één van de nieuwe merken is Trimcraft.  Van dit merk zijn er o.a. een aantal leuke (kinder) stempels.
Vandaag laat ik jullie er daar 1 van zien nl. de voetballer uit de Whizz kid collection.

Omdat ik een zoon heb die voetbalt bij Groen Wit moest het voetballertje natuurlijk in groen witte kleuren gekleurd worden. Ik combineerde de stempel met het groene papier van Echo Park (dots & stripes Fall)


Hoe is deze kaart gemaakt:
* als basis nam ik een groen stuk cardstock van 14,5 x 29 cm. Dit vouwde ik tot een dubbele kaart
* Hierop zwart cardstock van 14 x 14 cm
* Van het groene designpapier sneed ik een stuk van 13,5 x 13,5 cm.
* De chickenwire van MFT stanste ik uit wit cardstock en plakte deze vervolgens op zwart cardstock in dezelfde maat.
* Ik legde veel witte stukjes die uit de stans vielen weer terug op zijn plek, maar liet een aantal vlakken leeg om een voetbal effect te creëren,
* Ik sneed ook nog een strook uit het designpapier in de maat 3 x 14,5 cm.
* de stempel sneed ik uit met een ovale aurelie stans en matte hem op groen cardstock wat ik uitstanste met geschulpte ovaal (eveneens van Aurelie)
* De sterren zijn van My Favorite Things. (stacking stars)
* De tekststempel is van Echo Park en stanste ik uit met de bij behorende stans.

Ik heb de stempel gekleurd met Faber Castel Polychromos potloden
De gebruikte kleuren zijn:
huid: 132,189,131
haar: 179,280, 178
groen: 168,167,174
zwart: 199

Ik zal alle gebruikte materialen nog even op een rijtje zetten:
Stansen: Aurelie Oval Scalloped Dies AUCD1012
Kleurmateriaal: Faber Castell Polychromos potloden FC-110011



Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en ik waardeer het enorm als jullie een reactie achter willen laten.

Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

!neke zei

Hele mooie inspiratiekaart Aartje !

Joke zei

Geweldig leuke en stoere jongenskaart. Mooi hoe alles gecombineerd is. Erg leuk.
Groetjes Joke

Ellen zei

Leuk stempeltje! Door de chickenwire achtergrond op deze manier te gebruiken heb je een echt baleffect gecreëerd. Gaaf.