zondag 23 oktober 2016

De kerstboom versieren

Hallo allemaal,

Ik begin eindelijk helemaal in kerststemming te komen en dus ook begonnen om kerstkaarten te maken.

Ik kreeg onlangs van mijn DT-collega Lydia een kerstboom die ze tijdens een demonstratie op een beurs met de TODO gemaakt had. Ik houd voor kerstkaarten wel van die koude blauwe kleuren dus dit was mijn uitgangspunt.
Ik heb daarna gezocht tussen mijn stempels en vond daar de leuke Santa's elves van My Favorite Things.

Hoe is deze kaart gemaakt:

* Ik ben begonnen met een witte basiskaart van 15x15 cm.
* Vervolgens donkerblauw cardstock van 14,5 x 14,5 cm.
* Uit het designpapier van EchoPark heb ik vervolgens in lichtblauw een vierkant van 14x14 cm gesneden.
*  Uit het designpapier ook nog 2 kleine stukjes gesneden (9 x 8 cm en 6,5 x 7 cm)
* Daarna nog een strook gesneden van 2  x 14 cm.
* De stempel heb ik uitgesneden met een cirkelstans van Aurelie.
* Met een Aurelie cirkelstans met stikrandje een klein rondje gesneden en hierop een tekst stempel eveneens van Aurelie.
* Om wat diepte te creeeren heb ik gewerkt met foamblokjes.
*De kaart verder aangekleed met een strik met 2 belletjes.

De stempel heb ik gekleurd met Faber Castell Polychromos potloden
De gebruikte kleuren zijn
Huid: 132,189,131
Blauw:154,153,155
Grijs: 232,233,234,199
Ik heb de stempel ook voorzien van een bontrandje met liquid applique en de kerstbal heb ik met een ponsje uitgestanst uit een stukje folie wat reeds door de TODO was geweest.
Ik heb van een klein "hartje"van een bloem een piek gemaakt in de kerstboom. Ook deze is voorzien van een folielaagje uit de TODO.
Nog even wat details van de prachtige kerstboom en het leuke effect wat de hotfoil/TODO geeft aan de kerstbal.

Hier onder nog even de gebruikte materialen op een rijtje
TODO Crafting machine 16931
TODO die template set Christmas Tree 370370
MFT Santa's Elves
Aurelie Cirkel Snij en Embossing Dies AUCD1007
Aurelie stitched circle mini dies AUCD108
Aurelie This is the season 1 Clearstamps AUCS1003
Echo Park Hello Winter paperpad HW95023
Faber Castell Polychromos potloden FC-110011

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en ik vind het heel leuk als jullie de moeite willen nemen om een reactie achter te laten.


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Gertrude zei

Eine wuuuuuuuuuuuuunderschöne Weihnachtskarte
glg Gertrude

Crea Astrid zei

Wat een schattig kerstkaartje. Lieve stempel ook.

Groetjes, Astrid.

Angela zei

Ze blijven leuk de stempels van MFT!
Prachtige kaart Aartje! Vooral je bling bling kerstbal :)