vrijdag 30 september 2016

Kerst met Graphic 45

Hallo allemaal,

Je merkt al echt dat de dagen weer wat korter beginnen te worden en ik las onlangs dat het nog minder dan 100 dagen is voordat het weer kerst is.

Inmiddels komen er allerlei prachtige nieuwe winter en kerstlijnen binnen bij Craftlines maar ik heb deze keer gekozen om nog met een lijn van vorig jaar aan de slag te gaan. Graphic 45 heeft prachtige tijdloze papierlijnen en dit is er een van: A Christmas Carol


Hoe heb ik deze kaart gemaakt:
* Ik ben begonnen met een kraft kaart van 15 x 15 cm.
* Hierop het creme/rode designpapier in de maat 14,5 x 4,5 cm.
* Vervolgens een stuk rood designpapier gesneden van 11 x 11 cm en dit gemat op een stukje kraft van 11,5 x 11,5 cm
* Alle randen heb ik bewerkt met distress inkt walnut stain
* Uit kraft heb ik met een stans van XCut een ovaal gesneden
* Deze ovaal heb ik ook gebruikt om het plaatje uit het designpapier te snijden.
* Eveneens van Kraft heb ik de leuke dennenappels van Aurelie gesneden. Deze in de stans geembost en daarna ook met distressinkt de hoger liggende delen bewerkt met inkt.
* Onder het rode designpapier zit een rand golfkarton, wat ik eerst bewerkt heb met wat gesso en daarna ook aangezet met distressinkt
* Met een stans van Taylored Expressions (skinny mini border) uit een restje verwerkt hotfoil (met de Todo) nog een sterrenrand gesneden.
* De mooie donkerrode bloemen zijn van Scrapberry's en heb ik voorzien van een glitterrandje met behulp van stickels.
* Als laatste nog een strik gemaakt van kant, een parelrand en wat losse pareltjes op de kaart gedaan.


Hieronder nog even de gebruikte materialen op een rijtje
Taylored Expressions Skinny mini border TE455


Ik hoop dat ik jullie alvast heb kunnen voorzien van wat kerstinspiratie.

Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi nostalgisch kaartje!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Joke zei

Oh dat is wel een heel nostalgisch kaartje zus. Weer heel anders dan we van je gewend zijn maar wel mooi hoor.
Groetjes Joke