vrijdag 28 augustus 2015

Hope your birthday is tons of fun!

 
Hallo en goeiemorgen! Deze keer laat ik jullie niet één kaart zien, maar twee! Wel twee kleintjes. Ze zijn 9 x 9 cm. Maar dat is een prima maat om bijvoorbeeld aan een bloemetje of een cadeautje te hangen. De dierenstempeltjes en ook de tekst zijn van Taylored Expressions. Echt een leuk merk! De stempels die ze hebben zijn gaaf. En als daar dan ook nog stansen bij horen is dat natuurlijk helemaal makkelijk en mooi.   
 
 
 
Ik ben begonnen met de olifant. Die heb ik gestempeld en ingekleurd met markers.  Door de roze binnenkant van de oren is het uiteindelijk een roze kaartje geworden. En eigenlijk had ik een verjaardagskaartje nodig voor een jongen. Daarom nog eentje gemaakt. Deze keer zonder te kleuren. Om eerlijk te zijn, dat is ook niet zo mijn ding. De opzet is hetzelfde, papier komt ook uit hetzelfde blokje: Highline van BasicGrey. Ik vind 'm stoerder geworden en die stijl past beter bij mij ;) Het is dus duidelijk welk kaartje mijn voorkeur heeft. Ben overigens wel benieuwd naar jullie mening!

 
Werkwijze:
  • Snijd een basiskaart uit wit cardstock van 18 cm x 9 cm, ril en vouw dubbel.
  • Snijd een designpapiertje van 8,6 x 8,6 cm en plak op de basiskaart.
  • Snijd een designpapiertje van 6,5 cm breed, scheur de onderkant af en plak op.
  • Stempel rechtsonder de tekst.
  • Stempel het dier, kleur het en knip het uit (olifant) of
  • Stempel het dier op designpapier en stans het uit (leeuw).
  • Plak het dier verhoogd op (blokjes van 2 mm).
  • Versier de kaart met sequins of enemal dots.


 
 Gebruikte materialen:
  • BasicGrey Highline 6x6 Inch Paper Pad (HGL-4591)
  • Taylored Expressions Wild About You (stamps):TEMD19
  • Taylored Expressions Wild About You (dies): TE394)
  • ScrapBerry's Glue Foam Squares 5x5x2 mm White: SCB2021203







4 opmerkingen:

Aartje zei

Wat leuk dat jij met deze dieren stempels aan de slag bent gegaan. Die vond ik ook zo leuk en je kunt er alle kanten mee op. Taylored expressions heeft inderdaaf kwalitatief hele goede stempels en in combi met de stansen zijn ze super om mee te werken. Jouw kaarten zijn weer toppie.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

Je kaartjes zijn beide erg mooi geworden. De roze heeft mijn voorkeur ;)
Heel leuk om te zien dat je met een eenvoudige techniek toch al snel een heel gaaf kaartje krijgt. Eenvoud siert.
Big Hugs

Margot zei

Superleuk!

Wenda zei

Twee super kaartjes geworden Ellen.

Hugs Wenda