zondag 10 mei 2015

Retro cirkel oorbellen


Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie oorbellen gemaakt met een retrocane.
Het maken van een retrocane heb ik eerder laten zien maar mocht je het 
vergeten zijn dan kan je de werkbeschrijving hier terug vinden.

Voor deze cane heb ik gebruikt de kleuren, zwart, wit, roze, grijs, groen.
Van de cane snij ik plakjes die ik op een plak klei (gerold op de dikste stand van de pasta machine) leg en rol de plakjes voorzichtig glad met een roller.


Uit de plak steek ik met een ronde uitsteker eerst de 2 grote cirkels uit.
Daarnaast steek ik ook 2 kleine cirkels uit waar de oorbellen aan komen te hangen.
Dit doe ik op het glasplaatje die ook in de oven gaat zodat ik de cirkels na
 het uitsteken niet meer hoef te verplaatsen.
Na het afbakken en afkoelen boor ik gaatjes in alle cirkels en zet ze aan 
elkaar met een zilverkleurig ringetje.
Aan de kleine cirkels lijm ik 2 oorstekertjes en de oorbellen zijn 
klaar om gedragen te worden.

Veel kleiplezier!


Gebruikte materialen;
Cernit Neon Light, Fuchsia 922, artikelnummer; CE0930500922
Cernit Number One, Dekwit 027, artikelnummer: CE0900056027
Cernit Number One, Grijs 150, artikelnummer: CE0900056150
Cernit Number One, Zwart 100, artikelnummer: CE0900056100
Cernit Number One, Lichtgroen 611, artikelnummer: CE0900056611
Cernit Premium Pasta Machine Modelling Clay, artikelnummer: CE0901



Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Aartje zei

Wat zijn ze weer leuk Lilian en lekker kleurrijk! Prachtig.
Groeten, aartje