dinsdag 18 november 2014

Relax

Hallo lieve lezers,

Een tijdje geleden hadden we een super gezellige dt-dag. We hebben toen gewerkt met de Faber-Castell Pitt artist pennen. Dit zijn stiften waarmee je rechtstreeks op papier kunt werken, maar ze zijn ook met water te verwerken, zodat je een aquarel effect krijgt. Ik wilde ze heel graag op perkamentpapier uitproberen en ik moet zeggen dat ik heel enthousiast ben.

 
Ik heb één van die leuke My Besties stempels gebruikt om in te schilderen. De afbeelding is  met StazOn zwart op gewoon perkamentpapier gestempeld. Om te schilderen heb ik met de stift wat kleur aangebracht op een afscheurpalet. Vervolgens neem je met een vochtig penseel wat kleur op en  kun je met een ronddraaiende of slepende beweging de stempel inkleuren. Na het schilderen heb ik het perkamentpapier met de goede zijde naar beneden op Pergamano multi grid 32 gelegd en de rand geciseleerd en geperforeerd. De afbeelding heb ik langs de perforaties uitgeknipt en de overige 3 zijden recht afgesneden. Ik heb een iets groter stuk roodbruin kaartkarton gesneden en hierop de afbeelding met mint kleurige knoopjes brads vastgezet. Ik heb er wel voor gezorgd dat precies achter de afbeelding een stukje wit papier zit. Op deze manier komt de afbeelding beter naar voren. Met een mal van My Favorite Things heb ik het notitieblad uit zacht geel kaartkarton gesneden en dit heb ik achter de afbeelding bevestigd. Voor de kaart is een dubbele zwarte kaart gesneden van 13 x 17 cm. Hierop komt een zacht gele rechthoek van 12,6 x 16,6 cm en een rechthoek van dessinpapier van 12,2 x 16,2 cm. Het dessinpapier is van Graphic45, raining cats and dogs. Vervolgens heb ik een strook zwart kaartkarton gesneden van 13 x 6 cm. Hierop komen stroken roodbruin van 13 x 5,6 cm, zacht geel van 13 x 5,2 cm en dessin 13 x 4,8 cm. Op de stroken zijn 2 stukken zacht geel lint vastgezet. Het geheel heb ik in het midden van de kaart bevestigd. Hierop is de afbeelding een beetje schuin vastgezet. Omdat het papier al vrij druk is heb ik alleen nog 3 cirkeltjes uit de banners van Graphic45 op de kaart bevestigd met hierop een mint kleurige strass steen van ScrapBerry's.
 

Natuurlijk krijgen jullie nog de kleurnummers die ik gebruikt heb. Voor het inkleuren van de hoed heb ik aan de achterzijde ook wat dorso krijt aangebracht. Ik heb donkerbruin en rood aangebracht en uitgewreven met een wattenstaafje en dorso olie. Dit heb ik gedaan, omdat de hoed een vrij groot oppervlak was en op deze manier kon ik de kleuren mooier laten overlopen.

huid: 116
haar: 108, 188
hoed: 192
jurk: 161
wangen, lippen, bloemen: 131
schoenen: 161, 235
blaadjes: 171
kousen: 108
onderrok: 161, 192, 131
 
Het werken met de Faber Castell Pitt artist pennen kan ik van harte aanbevelen.
Het is ook nog steeds mogelijk om mee te doen aan de challenge op ons blog. Maak een herfstproject in herfstkleuren en maak kans op een leuke prijs.
 
Gebruikte producten:
 
 
My Besties clear rubber stamp remember to be kind (8712623983319)
Pergamano perkamentpapier (61406)
Pergamano multi grid 32 (31441)
Pergamano dorso krijtjes levendige kleuren (21443)
Pergamano dorso krijtjes natuurlijke kleuren (21444)
Pergamano dorso olie (21804)
Aurelie Tear off Palette (AUCM1001)
Faber Castell Pitt artist pen (FC-167148)
Graphic45 raining cats and dogs 8 x 8 inch paper pad (4500969)
Graphic 45 raining cats and dogs banners (4500978)
My Favorite Things die-namics notebook paper (MFT279)
ScrapBerry's adhesive gems Versailles (SCB250001001)
 

Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: