dinsdag 28 oktober 2014

Christmas

Hallo lieve lezers,

Zijn jullie ook bezig met het maken van kerstkaarten? Elk jaar wil ik graag iedereen een zelfgemaakte kerstkaart sturen en tot nu toe lukt dat nog steeds, maar ik maak ze dan ook het hele jaar door. Met al die geweldige materialen, die er te koop zijn, is dat toch helemaal niet erg.



Deze kerstkaart heeft de traditionele kerstkleuren rood en groen, gecombineerd met zwart en grijs. Zelf vind ik dit een hele mooi combi. Voor het kaartkarton heb ik Folia basic cardstock gebruikt en het dessinpapier komt uit een collection kit van Echo park, "tis the season". Het mooie van zo'n kit is dat er behalve papier ook leuke labels en stickers in zitten. Ik ben begonnen met een dubbele vierkante zwarte kaart van 15 x 15 cm. Hierop heb ik een grijs vierkant van 14,6 x 14,6 en een vierkant van dessinpapier van 14,2 x 14,2 bevestigd. Ik heb zwart lint met witte stippen op een iets bredere strook rood dessinpapier, een nog bredere strook grijs kaartkarton en een  nog bredere strook zwart kaartkarton vastgezet. Dit heb ik in z'n geheel aan de linkerzijde van de kaart bevestigd. Aurelie heeft geweldig mooie nieuwe mallen in het assortiment. Eén van mijn favorieten is toch wel de tabs nesting. Ik heb de drie grootste maten uit verschillende soorten dessinpapier gesneden en dit een beetje schuin op de rechterzijde van de kaart vastgezet.


Ik heb weer één van die geweldig leuke My Besties stempels genomen om in te kleuren. Ik heb Faber Castell Polychromos kleurpotloden gebruikt in combinatie met een blender. Dit zijn de kleuren die ik gebruikt heb:

huid: 132, 131
kleding: 217, 191, 130 (rood), 170, 168, 173 (groen)
bondranden: 230, 232 (let op: heel weinig gebruiken)
haar, ogen, schoenzolen: 182, 176
hulstblaadjes: 267

Na het inkleuren heb ik wat ultrafijne glitter aangebracht op de tekenlijnen van de bontranden. Hier heb ik Pergamano Sticky ink voor gebruikt. Dit is super fijne lijm, omdat je dit met een omsteekpen (kroontjespen) aan kunt brengen. Daarna strooi je de glitter erop en verwijder je de overtollige glitter. Dit even goed laten drogen en je hebt een heel mooi en fijn resultaat. De stempelafbeelding heeft een afmeting van 5,3 x 10 cm. Dit heb ik bevestigd op: rood dessinpapier van 5,7 x 10,4 cm, grijs kaartkarton van 6,1 x 10,8 cm en zwart kaartkarton van 6,5 x 11,2. Dit geheel heb ik met foamblokjes op de kaart vastgezet. Met een mal van Tattered Lace heb ik een bloem en 3 blaadjes uitgesneden: de onderlaag van de bloem uit zwart kaartkarton, de bovenlaag uit grijs kaartkarton en de blaadjes uit dessinpapier. Als laatste heb ik nog wat rode strass steentjes geplakt, een tekststicker en twee knopen stickers. Ik hoop dat ik jullie weer een leuk idee heb gegeven voor het maken van een kerstkaart.

Gebruikte producten:
My Besties clear stempel Santa Baby (8712623983166)
Echo Park tis the season collection kit (TIS56016)
Folia basic cardstock (FO-6125/2599)
Faber Castell polychromos kleurpotloden (FC-110013)
Pergamano Sticky ink (41806)
Aurelie tabs nesting (AUCD1014)
Tattered Lace lacy chrysanthemum (ACD217)
 

Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Crea Astrid zei

Wat een lieverdje. Prachtig ingekleurd. Ik vind het knap dat je iedereen een zelfgemaakte kerstkaart stuurt. Mij lukt dat niet hoor!!!

Groetjes, Astrid.