zaterdag 24 mei 2014

Love

Hallo lieve lezers,
 
Bij het zien van deze My Besties stempel was ik meteen verliefd. Op het gebied van liefde zijn er zo veel leuke hobby materialen, zoals papier en mallen; een kaart met als thema "liefde" is dan ook zo gemaakt.
 

De basis is een witte kaart van 14,8 x 14,8 cm. Het dessinpapier, waarin heel veel hartjes zitten, is van Authentique "Smitten". Eerst heb ik een rood vierkant met hartjes gesneden van 14,3 x 14,3 cm, vervolgens een witte strook met rode hartjes van 3 x 14,3 cm. Op de strook zit rood lint met witte stippen. Van rood dessinpapier heb ik 2 x LOVE gesneden. Hiervoor heb ik een mal gebruikt van MFT (my favorite things). Dat heb ik allemaal op de witte kaart bevestigd.


De stempel heb ik met StazOn op gewoon perkamentpapier gestempeld. Ik heb de afdruk met kleurpotloden ingekleurd en de kleuren daarna uitgewreven met een doezelaar en reukloze terpentine. De rand heb ik gemaakt met behulp van Pergamano multi grid 29. Deze is geciseleerd, geperforeerd en daarna uitgeknipt. Achter de afbeelding heb ik een stukje wit papier bevestigd om de kleuren beter uit te laten komen. Hierna heb ik een stuk rood dessinpapier gepakt en met een mal van Tattered Lace de mooie hartjes rand uitgesneden. Het perkamentpapier met stempelafdruk heb ik met rode brads op het dessinpapier bevestigd. Het geheel heb ik vastgezet op een stukje wit dessinpapier met tekst en daarna alles op de kaart bevestigd. Met een bloemen- en takjespons heb ik uit perkamentpapier rood en wit bloemen en takjes geponst. Deze zijn met foamblokjes op de kaart vastgezet. Voor de afwerking heb ik nog wat strass plaksteentjes en plakparels bevestigd.




Gebruikte materialen:
gewoon perkamentpapier (61406)
perkamentpapier rood (61586)
perkamentpapier wit (61595)
My Besties stempel "hearts a flutter" (8712623983517)
Pergamano multi grid 29 (31438)
dessinpapier Authentique "smitten" (SMI012)
Tattered Lace "beloved borders" (ACD268)
MFT "celebrate" (MFT328)

1 opmerking:

Aartje zei

Wat een schat van een kaart, alles straalt liefde uit, de stempel, de rode kleuren. Prachtig!
Groeten, Aartje